המחבל: "דת האיסלאם אוסרת על רצח ילדים. האופי שלי לא מאפשר לי להרוג תינוק"

    ישראל פריי 10 Comment on המחבל: "דת האיסלאם אוסרת על רצח ילדים. האופי שלי לא מאפשר לי להרוג תינוק"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות האירועים הרבים והקשים שחוותה הארץ בתקופה האחרונה, קשה שלא לחוש עדיין באבל ובצער על מותם הטראגי של בני הזוג איתם ונעמה הנקין בי"ד, שנרצחו לעיני ילדיהם בפיגוע שאירע לפני כחודש סמוך ליישוב איתמר שבשומרון.

    זמן קצר לאחר הפיגוע, הצליחו כוחות הביטחון להניח את ידם על כל השותפים לרצח המתועב, והיום מתפרסמים תמלילי החקירות שלהם. "הלכתי אל האישה שישבה בסמוך לנהג. פתחתי את הדלת לבדוק מי יושב בסמוך ואז ראיתי את האישה. האישה ישבה שם ללא פגע, אבל ראיתי שבאותו רגע הגבר החל בעימות עם כרם. יריתי מספר כדורים במצב אוטומטי. יריתי לכיוון האיש, שנהרג במקום, ותוך כדי הירי פגעתי גם בכרם. הותקפתי על ידי האישה וגם יריתי מספר כדורים לעברה והרגתי אותה במקום". שיחזר בקור רוח מחריד מפקד החוליה, יחיא חג' חמד.

    מהחקירה התברר כי איתם הי"ד ניסה להשיב מלחמה, לפני שהצליחו הרוצחים במזימתם השפלה: ""כרם ניסה לירות על הישראלי אך לא הצליח", סיפר אחד הנחקרים. "הם התעמתו ותוך כדי העימות הצליח הישראלי לקחת את האקדח מהיד של כרם. באותו רגע יריתי לעברו והרגתי אותו במקום. האקדח נפל לאחר מכן. ברחנו והשארנו במקום את האקדח".

    יחיא הסביר את בחירת מקום הפיגוע "בגלל חוסר הימצאות של הצבא הישראלי באזור, העמדה שנמצאת שם תמיד ריקה. אני לא מתחרט וגם איני מצטער על רצח האנשים, כי בעיניי האנשים שרצחתי אינם אנשים חפים מפשע".

    סוגיה שהעסיקה רבים הייתה מדוע המחבלים לא פגעו בילדים. בסרה אחת העלתה כי בגלל הפציעה הבלתי צפויה של אחד המפגעים ע"י ירי של שותפו, נאלצה החוליה "להתקפל" עוד לפני שסיימו את מטרתם השפלה, אחרים טענו, כי המחבלים בכוונה תחילה חסו על הילדים ובחרו שלא לפגוע בהם.

    לפחות לפי מה שעולה בחקירה, המחבלים ענו כי הבחינו בילדים ובחרו שלא לפגוע בהם. "סיפרת שראית את הילדים במושב האחורי של המכונית נכון? מדוע לא ירית בהם?", שאל החוקר את יחיא, שהשיב "דבר ראשון, דת האיסלאם אוסרת על רצח ילדים. האופי שלי לא מאפשר לי להרוג תינוק או לפגוע. בדת שלנו אומרים 'דם תחת דם'. כדי שהמתנחלים יבינו שכל דבר שהם עושים יש לו מחיר, כך שבעתיד הם יחשבו מאה פעמים לפני שהם יעשו משהו נגד הפלסטינים".

    כתב ערוץ 2, רוני דניאל, שהעלה את הסברה או הידיעה ולפיה המחבלים נמנעו בכוונה מלירות על הילדים, ספג ביקורת קשה על כך שהוא, כביכול, מוצא פן אנושי שמסביר את מעשיהם של הרוצחים השפלים. היום, העלה עמיתו לערוץ, עמית סגל, תיעוד מהתמלול לטוויטר, וכתב: מעניין, לדעתכם מישהו מכל גיבורי המקלדת יבקש עכשיו סליחה מרוני דניאל?".

    מסתבר שבמקום לקבל את הסכמת והזדהות הגולשים, הצטרף סגל למושאי הביקורת. נחמיה רוזנפלד השיב לסגל: "שיספר את זה לחיה זיסל בראון" (נרצחה בפיגוע בירושלים, י"פ). רחלי סגל כתבה: "ממיטב פרשננו היינו מצפים להבין את הפער בין "המחבל טוען ש…" לבין המציאות".

    איש היח"צ הדתי יהושע מור יוסף כתב: "מי שמסוגל לרצוח יהודים, לא מסוגל לשקר?". רוני דניאל הודה לסגל תוך שהוא מוסיף כי "המלעיזים לא מצאו לנכון להתנצל", סגל עצמו השיב בנחרצות לאחד בגולשים שגלש… "על מה אתה מדבר? לא מוצא להם נקודות זכות. רוני קרא להם "הנאלחים" בשידור. לחשוב שהוא מסנגר עליהם זו הזיה".



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      המשטרה מגינה על אויבינו..ללעג וקלס נחשבנו! אתם מבינים באיזה מדינה אנחנו חיים (מתים) ??? אנשים רצו אחר המחבל וניסו לתפוס אותו תוך שהם צועקים 'מחבל', 'מחבל'. אבל השוטרים העבירו אותו לחנות השנייה, כדי למנוע מאנשים לתקוף אותו, ורק אז הם השתלטו עליו". ניתן לראות את השוטרים נאבקים וסופגים מהלומות מההמון, אבל "כדי לשמור על פינוי המחבל בניידת המשטרה מבלי שייפגע ח"ו" הם שמרו על המחבל ימ"ח. אנחנו חייבים לחזק הצניעות, וְשַׁבְתָּ עַד ד' אלוקיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְקֹלוֹ כְּכֹל אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם. רק לבטוח בד' ית' שמו.

      וְשַׁבְתָּ עַד ד' אלוקיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְקֹלוֹ כְּכֹל אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם. רק לבטוח בד' ית' שמו.
    2. 9

      הם ריחמו על הילדים כמו שאחרי פיגוע דריסה הם טוענים שזו היתה בסה"כ 'תאונה' או שה'ילדה' סובלת ממחלת ירח לכן לקחה סכין והלכה לפגוע דוקא ביהודים וגם ידעה תוך כדי 'סהרוריות' בדיוק איך להגיע לישוב היהודי…

    3. 8

      איך מפרסמים את דבריו בכלל? איך נותנים לו במה ? זה משגע אותי

      1. יש הבדל בין היתממות לעיוורון – והמבין יבין.

    4. 6

      העסק של הערבים הוא אם הקב"ה
      צריך רק לארגן להם פגישה
      שימותו כל המחבלים

    5. 5

      נוכלים שקרנים , הם ממש "ריחמו "על משפחת פוגל זכר צדיקים לברכה , ולמרות שהיו ילדים לא נימנעו מלבצע זממם , ה" יקום דמם .

    6. 4

      תמיד הם מספרים בדיחות אידיוטיות ואנחנו מאמינים להם – שהם ריחמו על ילדים ולכן לא הרגו אותם , שהם דת של שלום ואחווה ופועלים כך רק בגלל הכיבוש , שהמחבלת עם הסכין בסך הכל רצתה להכין סלט , שאלה לא היו הם אלא תאילנדים….. נו , באמת – כמה אנחנו יכולים לאכול את השקרים והשטויות האלה? פשוט טמטמת שהשטן לא ברא – הם עושים מאתנו צחוק כל הזמן ואנחנו עוד צוחקים על עצמנו ומושיטים את הלחי השנייה…

    7. 3

      זה מזכיר לי את השיר של אריק איינשטיין ז"ל "אדוני השופט" שהוא כמעין מונולוגים של פושעים שמצטדקים באופן אבסורדי על פשעיהם – בדיוק מה שהאויבים שלנו בדרך כלל עושים – פשוט בדיחה – והבדיחה הכי מצחיקה [ ועצובה ] היא שהשופטים הפסיכים שלנו עוד מאמינים לשקרים ולשטויות של אויבינו – שופטים כאלו הם בדיחה מהלכת על שתיים.

    8. 2

      מה לנו כי נלין עליהם – הרי רוני דניאל , אמנון אברמוביץ' ושאר הפרשנים החכמולוגים הליצנים דבקו בגרסת הרוצחים ואמרו בדיוק אותו דבר.